سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
مونا یوسف سپاهیچ»

حوزه/بانوی فعالی صربستانی تاکید کرد که مبارزه فلسطینی‌ها، مبارزه مشترک همه مردم جهان است و فلسطین، قلب تپنده امت ما و سرنوشت آن، سرنوشت ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «مونا یوسف سپاهیچ»، فعال صربستانی در نهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با اشاره بر اینکه ما بر سر دوراهی تاریخ ایستاده‌ایم، بر نیاز به وجود وحدت در جهان اسلام تاکید کرد.

وی گفت: «اسلام به ما عدالت، رحمت و صلح می‌آموزد؛ اما این کلمات فقط حروف روی کاغذ نیستند. آنها زندگی ما هستند. وقتی از فلسطین صحبت می‌کنیم، فقط در مورد سرزمینی دور صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد آینه وجدان خود حرف می‌زنیم. هر سنگی که در غزه پرتاب می‌شود، هر اشکی که در کرانه باختری ریخته می‌شود، در قلب 1.8 میلیارد مسلمان در سراسر جهان طنین انداز است.»

وی افزود: «واقعیت در فلسطین تلخ است. کودکانی که با وجود صدای بمب در خواب هستند. مادرانی که بر ویرانه‌های خانه‌شان گریه می‌کنند. پدرانی که اقتصاد کمر آنها را شکسته و برای امرار معاش خانواده خود تلاش می‌کنند؛ اما در میان این ناامیدی، امید را نیز می‌بینیم. با وجود همه این شرایط آنها معتقد به سرزمین، هویت و ایمان خود هستند.»

یوسف سپاهیچ با اشاره به این که مبارزه فلسطینی‌ها، مبارزه مشترک همه ما است، خاطرنشان کرد: «قدرت ما در وحدت است. سازمان همکاری اسلامی باید چیزی بیش از یک تریبون برای بحث و گفت‌وگو باشد و باید به موتور تحول تبدیل شود. تصور کنید اگر منابع اقتصادی، نفوذ دیپلماتیک و اراده جمعی ما متحد شود، به چه چیزی می‌توانیم دست پیدا کنیم.»

وی در این رابطه رویکرد سه جانبه توانمندسازی اقتصادی، حمله دیپلماتیک و تبادل فرهنگی را پیشنهاد کرد.

این فعال صربستانی افزود: «چالش‌های بسیار زیادی پیش روی است. ما وارثان تمدنی بزرگ هستیم که از قرن‌ها آزمایش جان سالم به در برده است. فلسطین فقط یک مفهوم جغرافیایی نیست، بلکه قلب تپنده امت ما و سرنوشت آن، سرنوشت ما است.»

وی در پایان با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا»، خاطرنشان کرد که این کلمات راهنمای ما برای وحدت هستند، زیرا تنها با اتحاد می‌توانیم عدالت، صلح و عزت را برای برادران و خواهران فلسطینی خود و برای کل جهان اسلام به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha